Jungėnų pagrindinė mokykla veiksmo savaitę „BE PATYČIŲ 2017“ pradėjo akcija „Pasisveikinimo diena“. Pirmadienio rytą būrelis vyresnių klasių mokinių kiekvieną darbuotoją ir mokinį sutiko su šypsena, pasveikino paspausdami ranką. Netrukus prie akcijos prisijungė ir daugiau mokinių. Diena prasidėjo gerų emocijų pliūpsniu, kuri tęsėsi pėdučių ir rankučių kelione „Gražūs žodžiai“. 

Prisijungdamos prie vaikų linijos inicijuojamo respublikinio plakatų konkurso, viešą nepritarimą patyčioms išreiškė 7 klasės mokinės Odeta Bendoraitytė ir Kotryna Kupstaitytė. Jos sukūrė plakatą – „MŪSŲ MOKYKLOJE PATYČIOMS NE VIETA“.

 

Patyčios ir įvairūs konfliktai mokykloje ne vien mokytojų ar mokinių rūpestis, tad antradienis buvo paskelbtas – Tėvų diena. Socialinė pedagogė supažindino tėvelius su elektroninių patyčių formomis, pavojais ir pasekmėmis, su kuriomis gali susidurti vaikai internete. Vyko filmuotos medžiagos peržiūra. Ypatingas dėmesys skirtas elektroninėms patyčioms. Psichologė tėveliams pristatė VŠĮ „Vaikų linija“ sukurtas skaidres „Patyčios mokykloje: kaip pastebėti, atpažinti ir padėti vaikui“. Vyko diskusijos, kaip padėti vaikui, iš kurio tyčiojasi, kuris tyčiojasi ir kuris stebi patyčias.

Trečiadienis prasidėjo akcija „Šypsenos diena“. Šią dieną mokiniai stengėsi kuo daugiau šypsotis vieni kitiems, nešiojo prisisegę šypsenėlės simbolį. Psichologė etikos pamokų metu 5-10 klasių mokiniams vedė  pokalbius apie draugystę, apie patyčias, jų žalą ir sukeliamas pasekmes.

Ketvirtadienis - stalo žaidimų diena „Draugystės stalas“. Vyresniųjų klasių mokiniai lankė pradinukus, juos mokė žaisti stalo žaidimus ir rado progų su mažaisiais draugais pakalbėti apie nepritarimą patyčioms.

Visą savaitę klasių auklėtojos, psichologė, socialinė pedagogė vedė mokiniams vaikų linijos rekomenduojamus užsiėmimus: „Tiesiu draugystės ranką“; „Kiekvienas gali sustabdyti patyčias“; „Nelauk, kol sunkumai užaugs“; „Apie elektronines patyčias“. Pradinukų susitikimuose dalyvavo ir pelytė Elė, kuri džiaugėsi šauniais ir mandagiais vaikais bei liūdėjo, kai sužinodavo apie vykstančias mokykloje patyčias ar kivirčus. Vaikai kūrė šūkius, kuriais išreiškė savo nepritarimą patyčioms. Mokėsi taikyti „Penkių pirštų“ taisyklę, kurios pagalba „Patyčios gali ir turi liautis“. Žiūrėjo filmuotą medžiagą apie tykančius pavojus internete, diskutavo apie elektronines patyčias, jų daromą žalą mokiniams.

Penktadienį specialioji pedagogė 1-10 klasių mokinius pakvietė sukurti „Gyvąją draugystės skulptūrą“, kuri reiškė, kad draugystė tarp vaikų gali daug ką pakeisti, o svarbiausia - gali sustabdyti patyčias.

Tik veikdama kartu, išreikšdama nepritarimą ir nepakantumą patyčioms mokyklos bendruomenė  gali tikėtis teigiamų pokyčių.

Socialinė pedagogė Daiva Martimjanovienė  

0
0
0
s2smodern